Quinta-feira, 2 de Setembro de 2010

Turbo com gerador de electricidade

 

 

 

Mitsubishi Heavy Industries (MHI), desenvolveu um novo turbocompressor híbrido que podera aumentar ainda mais as possibilidades de melhorar a eficiência do combustível.

O  Turbocompressores tradicional é usado como uma forma de reciclar um pouco da energia térmica e mecânica, que normalmente flui para fora do tubo de escape  de forma a aumentar a quantidade de ar para o motor, dando origem a um aumento da eficiência e consequente um aumento de potencia. Os gases de escape fazem girar uma turbina que se senta num eixo comum com um compressor (turbina) que puxa e comprime o ar para alimentar a admissão.

 

Saiba mais sobre os turbos convencionais:

O novo turbocompressor MHI híbrido acrescenta um gerador eléctrico no mesmo eixo da turbina que comprime o ar. O turbocompressor MET83MAG está projetado para aplicações marítimas, onde os motores normalmente são executados em velocidades mais ou menos constante ou também chamada de velocidade cruzeiro. O gerador do turbo  pode fornecer todas as necessidades eléctricas de um navio, o que obviamente reduz o consumo de combustível.

Não parece haver qualquer razão para que um sistema semelhante não possa ser aplicada também aos carros ou camiões para reduzir as perdas parasitas de  um alternador.


Tais turbocompressores poderia ser particularmente útil nos motores principalmente nos que já utilizam a tecnologia Híbrida   como o Chevrolet Volt, Toyota Prius, etc. Um motor menor com um turbocompressor MHI poderão produzir electricidade para carregar / manter a bateria, além de aumentar as prestações do motor a combustível.

 

 

 

 

 

Aqui fica a PRESS RELEASE da Mitsubishi:

 



MHI Develops Hybrid Turbocharger to Generate Electricity Utilizing Exhaust Gas from Marine Engines

Built-in Generator Supplies Necessary Electricity at Sea and Reduces Fuel Consumption and CO2 Emissions

Tokyo, August 26, 2010 - Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) has developed the "MET83MAG," a generator-integrated hybrid turbocharger for marine propulsion diesel engines which utilizes engine exhaust gas not only to drive the turbocharger but also to generate electricity. The MET83MAG is capable of supplying all electric power necessary during normal sea going. At the same time, the hybrid turbocharger also enables reductions in fuel consumption and carbon dioxide (CO2) emissions.

The hybrid turbocharger, which was commercialized in cooperation with Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line), Universal Shipbuilding Corporation and Hitachi Zosen Corporation, will be installed and tested on a bulk carrier that is slated to go into service in 2011. The event will mark the world's first on-board testing of a hybrid turbocharger using a commercial ship in actual operation. In celebration of the completion of the first MET83MAG unit, a presentation ceremony for the hybrid turbocharger took place at MHI's Nagasaki Shipyard & Machinery Works.

The generator of the MET83MAG, which is capable to generate a maximum power output of 754 kilowatts (kW) at an engine speed of 9,500 revolutions per minute (rpm), also can substitute the function of auxiliary blower from its use as an electric motor to enhance the performance of the turbocharger when engine speed is not fast enough,For the actual on-board testing, a hybrid turbocharger will be installed on a capesize bulk carrier currently under construction by Universal Shipbuilding for NYK Line.

The MET83MAG hybrid turbocharger is one of the waste heat recovery systems that utilize exhaust gas from the engine and is compact due to its built-in generator. The new turbocharger can accommodate demand for replacement of existing turbochargers. Previously MHI has developed and successfully commercialized the waste heat recovery system "MERS (Mitsubishi Energy Recovery System)," which enables a 10% reduction in fuel costs by generating electric power through combination of an exhaust-gas-driven turbine and a steam turbine, for vessels requiring large electric power, such as container carriers and crude oil carriers.

Leveraging its expertise and strength derived from providing various equipments for effective energy utilization in marine applications, going forward MHI will continue to develop innovative products and systems and propose new and better solution as Mitsubishi Marine Energy & Environmental Technical Solution System that meets stricter regulations in future as well as further enhancement of thermal efficiency.


publicado por adm às 19:31
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